Tönténet

 

1968: He Xiangjian a Midea Group alapítója és jelenlegi elnöke összefog Beijiao város  Guangdong tartományban  23 helyi lakossal, akikkel egy üvegfedelű műhelyben elkezdik a termelést.

1980: A társaság megjelenik a háztartási ventillátorok piacán, készülékeit mind nagyobb számban értékesíti.

1981: Bejegyzik a Midea márkanevet, és megszületik az első logo.

1985: Immáron Midea-ként megkezdik a lakossági légkondicionáló berendezések gyártását.

1990: A cég együttműködési, és fejlesztési megállapodást ír alá a Toshiba konzorciummal, és megkezdi a split készülékek gyártását.

1993: A Midea tovább szélesíti termék palettáját, melynek révén több japán gyártóval is együttműködési szerződést köt.

1998: A Midea megvásárolja a Toshiba kompresszor licencét, és gyártási technológiáját, amellyel belép a légkondicionáló kompresszorokat gyártó cégek piacára.

2001: Midea felépíti az első magnetron gyárát, melynek segítségével részesedést szerez a Sanyoban, így biztosítva az integrált ellátási láncot a mikrohullámú (sütők) termelésében. A vállalat sikeresen gyártási folyamatokat indít más termék vonalain, mint például VRF-ek, víz adagolók és mosogatógépek.

2004: Midea közös vállalatot hoz létre a Toshiba-Carrier (kompresszorok légkondícionálokban) termékek előállításához, megerősítve azt kutatási kapacitással és gyártási menedzsmenttel.
Még ugyan ebben az évben  közös vállalkozást  alapít  Chongqing Általános, gyártó és forgalmazó Vállalattal az ipari légkondicionáló berendezések gyártására, forgalmazására. Majd tulajdon részt szerez a Hefei Royalstarban melynek révén hivatalosan is megveti a lábát a hűtőszekrény és a mosógép gyártó a vállalkozások piacán.

2005: Midea felvásárolja a Jiangsu Chunhua Electric Groupot, mely az egyik legnagyobb  porszívó gyártó Kínában.

2007: Midea létrehozza Vietnam Ho Si Minh-város ipari parkjában az első tengeren túli zöldmezős feldolgozóipari beruházását. Melynek keretében légkondicionálókat, hűtőgépeket, és tűzhelyeket gyárt a térségben.

2008: A vállalat tovább növeli termékei skáláját. Szélesebb kínálatot biztosítva vásárlóinak. Majd Oroszországot megcélozva, az év közepén a fehérorosz Horizonttal közös vállalatot alapítva megjelenik az orosz piacon.

2010: Midea 32,5%-os részesedést szerez az Egyiptomban bejegyzett Miraco légkondicionáló gyártó vállalatban. A vállalat még ebben az évben mérföldkőhöz érkezik. Az éves árbevétele eléri 100.000.000.000 jüant (kb. 14.1 milliárd USD).

2011: Midea megcélozza Latin-Amerikát, ahol több vegyes vállalatot hoz létre ottani cégekkel.

A felvásárlások keretében kiterjed értékesítési hálózathoz jut Braziliában, Agentínában és Chíleben, mellyel a térség legnagyobb légkondicionáló berendezéseket forgalmazó szereplőjévé válik! Ezzel párhuzamosan, a Midea bejelenti egy közös vállalat megalapítását Indiában (Carrier India) mely az ottani piac jelentős részének biztosítja a háztartási gépek, és légkondicionálók ellátását lakossági, és ipari szinten.

Napjainkban: Midea Group alapítója és elnöke, He Xiangjian, visszavonul, és átadja a stafétabotot  Paul Fangnak, aki tovább viszi elődeje fejlesztéseit, és vállalja a vállalatbirodalom további dinamikus építését.A 23 fővel alakult kimondottan a háztartási készülékekre specializálódott kis cég így napjainkra az egyik legnagyobb kínai export bázisként van jelen az élet minden területén.Mintegy 100.000 munkavállalót foglalkoztat és tulajdonosa több mint 10 neves márkának, különböző iparágakban. A Midea központja Shunde, és emellett számos termelési bázissal rendelkezik Kínában. Guangzhou, Zhongshan, Wuhu, Wuhan, Huai ’an, Kunming, Changsha, Hefei, Chongqing és Suzhou és a vietnami Pingyang is egy-egy gyárnak ad otthont.Belföldön és külföldön egyaránt kiterjedt értékesítési hálózattal rendelkezik, valamint 21 külföldi leányvállalattal, melyek között szerepel az USA, Anglia, Németország, Japán, Hong Kong, Korea, Kanada, Oroszország, Franciaország, Malajzia és Vietnam. Kínában a Midea birtokolja a legnagyobb termelési kapacitást a mikrosütők, háztartási gépek, egyéb konyhai eszközök és légkondicionáló gyártói között. Fő termékei a mosógépek, hűtőszekrények, mosogatógépek, sütők, és számos egyéb háztartási berendezés, de gyártói palettáján megtalálhatóak a lakossági és kereskedelmi légkondicionálók is. Termékeit számos világhírű márka kínálatában megtaláljuk, megrendelői közé tartozik az:

MIDEA FŐ PARTNEREK

A cégcsoport a 80-as 90-es években 50-60%-kal, napjainkban évi 35%-kal növeli termelési, értékesítési volumenét. 2007-ben árbevétele már túlszárnyalta a 75 milliárd jüant (kb. 11 milliárd USD), majd ugyanebben az évben 40%-kal (3.12 milliárd USD) növekedett az exportértékesítése is. 2007-ben a felmérések szerint a legértékesebb kínai márkák közül a 7. helyet érte el. A jövőben a Midea továbbra is a hatékony tudományos fejlődés híveként folyamatosan növeli fejlesztő és gyártó kapacitását, egészséges és tőkeerős pénzügyi struktúrával a hátterében.

Céljai között szerepel, hogy Kína legértékesebb márkájává váljon és a világ legnagyobb háztartási gépeket gyártó cégei között az 5. helyet foglalja el évi 120 milliárd jüan (kb. 17,6 milliárd USD) árbevétellel.

Értékesítési növekedés
Termelési növekedés
Export növekedés
Árbevétel növekedés

A Midea termékei már közel 10 éve megtalálhatók a magyar piacon!

Több mint 100 ezerre tehető azoknak a magyar vásárlóknak a száma, akik különféle Midea berendezést használnak, a legegyszerűbb klímakészülékektől kezdve, az ipari folyadékhűtőkön át egészen a háztartási berendezésekig. Talán még szélesebb azoknak a köre, akik nem is sejtik, hogy Midea termék enyhíti nyáron a forróságot lakásukban és Midea sütő vagy egyéb háztartási készülék segíti a házimunkát.

Számos, mindenki által ismert márkának gyárt a kínai vállalat és számtalan kevésbé ismert márkanéven kerülnek magyarországi forgalomba termékeik. Bármelyiket is említenénk, mindegyiknek közös jellemzője a megbízhatóság, a magas minőségi színvonal és a kedvező ár. A jövőben a Midea termékek forgalmazásában nagy szerepet kapnak a háztartási berendezések is, tovább erősítve a lakossági termékek körében megszerzett vezető pozíciót.